fbpx

Klingly!

Válaszolunk:

  • Miért kell tudni, hogy mit keresnek az ügyfeleim?
  • A vásárlóim hogyan keresnek rá a termékekre
  • Hogyan válaszolhatok a kérdéseikre, aggályaikra?

Képzeljük el a Futás Ferivel webáruházat, amely futó felszerelést árul, számos különféle környezethez. Feri sikeresen értékesítette a termékeit sivatagi, illetve városi használatra is, valamint túrázóknak, akik az erdőt járják. Feri következő célközönségét egy új magashegyi felszerelés piacra dobásával szeretné megszólítani.

Az online áruház vezetőjeként Feri tudja, hogy termékeinek akkor kell megjelennie, amikor az emberek az üzletéhez kapcsolódó dolgokra keresnek az interneten. Milyen típusú keresések kapcsolódnak a hegyi futó felszereléshez?

Találjuk ki: Ki számára releváns Feri futó felszerelése?

  • Aki a magashegyi futáshoz legmegfelelőbb cipőket keresi ✓
  • Aki nagyszerű vakációkat keres a hegyekben ✖
  • Aki a hegyek legjobb sípályáit keresi✖
  • Aki nagy tengerszint feletti magasságban szeretne formába lendülni ✓

Eredmény: A Futás Ferivel nem kell, hogy minden keresési eredményben megjelenjen. Például, aki hegyi vakációkat keres, vagy akit érdekel a síelés, lehet, hogy nem érdekel a futó felszerelés. Azonban aki hegyi futócipőre vagy nagy magasságban végezhető edzésekre keres, annak Feri termékei relevánsak, így Feri arra törekszik, hogy elérje őket.

Az internet terjedésével az emberek termék keresési szokásai is megváltoztak. Az ezt felismerő vállalkozások ezáltal relevánsabbak lehetnek ügyfeleik számára.

Például, a mai keresések árnyaltabbak. Az emberek nem csak 1 vagy 2 szót gépelnek be, hogy termékeket találjanak. Olyan kifejezéseket és kérdéseket használnak, amelyek természetes beszédüket tükrözik: mintha csak konkrét tanácsot kérnének.

Tehát ahelyett, hogy “hegyi futócipőt” írna be a keresőbe, az ügyfelek ilyet írhatnak: “Milyen cipő a legjobb magashegyi futáshoz?”

  • TIPP: Az emberek szinte minden vásárlásukkal kapcsolatban információt keresnek, a nagyobb kiadásoktól, például a telefonoktól és az autóktól kezdve az olyan apróságokig, mint a fogkefék. Ez azt jelenti, függetlenül attól, hogy mit árulsz, megéri kitalálni, hogy a potenciális vásárlók hogyan keresik a te termékeidet.

Továbbá, az emberek nagy része már sokkal személyesebb kereséseket alkalmaz.

Emelkedik az olyan keresések száma, mint például:

  • „Milyen cipőre van szükségem magashegyi futáshoz?”
  • „Mit vegyek fel, ha terepen futok?”
  • „Használhatok X cipőt magashegyi futáshoz?”

Az emberek a „legjobbat” szeretnék, ugyanis egyre gyakrabban használják ezt a szót a keresések során. Ez vonatkozik a termékkeresésekre (például “a legjobb hegyi futócipő”) és az életmódvezetési keresésekre (például “hegyi futásra való felkészülés legjobb módjai”).

Ha átlátod és megérted ügyfeleid keresési szokásait, elgondolkodhatsz azon, hogyan segíthetsz az embereknek megtalálni a márkádat. Fontold meg az egyik olyan online eszköz felhasználását, mint a Google Trends, amely a keresési minták tanulmányozásában segíti a vállalkozásokat.

  • TIPP: A vállalkozásodon túl hasznos lehet feltérképezni a tágabb iparághoz kapcsolódó kereséseket. Tegyük fel, hogy csak ruhákat és cipőket árulsz a hegyekben való futáshoz – nyerhetsz némi információt abból, ahogyan az emberek városi futáshoz alkalmas ruházatot vásárolnak.

Az ügyfelek nem csak a saját véleményükre támaszkodnak, amikor a megfelelő termék után kutatnak. A vélemények szintén fontos szerepet játszanak keresések során.

A világ gazdasága folyamatosan növekszik, és minden eddiginél több választási lehetőséget kínál a vásárlóknak. Következésképpen kíváncsiak mások véleményére (értékelések, fotók, blogbejegyzések), így derítve ki az igazságot a különböző márkákról.

A közelmúltban a “product reviews” (termékismertetők) keresése mobilon több mint 35% -kal nőtt. A YouTube-on szereplő videók, amelyekben a “review” (vélemény) szó szerepel, csak mobilon több mint 50 000 évnek megfelelő nézettségi idővel bírtak.

Ez azt jelenti, hogy az emberek tapasztalatainak erejét kell használnod. Ösztönözd az embereket, hogy termékeidről és szolgáltatásaidról értékelést és véleményt formáljanak a weboldaladon, a Google My Business profilodban, a Yelp Business Page-en, vagy más felületen.

Kérhetsz véleményeket a tiédhez hasonló vállalkozásokat értékelő „influencerektől” vagy médiától is. Amikor az ügyfelek vállalkozásokra, márkákra kíváncsiak, valószínűleg meg fogják keresni ezeket a forrásokat, ezért fontos, hogy márkánk része legyen a beszélgetésnek.

  • TIPP: Bár pozitív kritikákat szerezni nagyszerű, mindenképpen bátoríts mindenkit, aki véleményt mond a vállalkozásodról: legyen nyitott és őszinte. A potenciális ügyfelek sokkal inkább bíznak egy olyan véleményben, amely egy márka pozitív és negatív aspektusait is lefedi.

Miután tanulmányoztad, potenciális vásárlóid hogyan keresnek a te termékeidre online, itt az ideje, hogy ezeket az ismereteket felhasználd a vállalkozásodban.

  1. Kezd azzal, hogy módosítod webhelyed keresőoptimalizálási (SEO) stratégiáját. Használj olyan kulcsszavakat, kifejezéseket és tartalmakat, amelyek válaszolnak arra, amit az emberek keresnek és ahogyan keresnek.
  2. Finomítsd a szöveget az egész webhelyeden, a “Névjegy” és a “Kezdőlap” oldalaktól kezdve az adott termékleírásokig. Ezután szerkeszd a márkádhoz társított bármely más szöveget. Például, amennyiben a boltnak van alkalmazása, frissítsd annak leírását is.
  3. Ne csak a termék példány frissítésére koncentrálj a keresőoptimalizálás javítása érdekében. Olyan tartalmak, mint blogbejegyzések vagy videók létrehozása által az emberek új módon ismerhetik meg márkádat. Vállalkozásod így nagyobb eséllyel jelenik meg olyan webhelyeken, mint a YouTube.

Feri tanulmányozta, ügyfelei internetes keresési szokásait, és frissítette a hegyi futófelszerelés termékoldalát, hogy megfeleljen a keresésüknek.

Feri továbbá egy blogbejegyzést is írt a weboldalára: „Hogyan válasszuk ki a legjobb hegyi futócipőt”. A szakértelméről tett tanúbizonyságon túl, ügyfeleit hozzásegíti ahhoz, hogy maguk válasszák ki a számukra legmegfelelőbb felszerelést.

Feladat: A megfelelő tartalom válaszol az emberek kereséseire, így segíthet az ügyfeleknek, hogy megtalálják vállalkozásodat az online felületeken. Vizsgáljuk meg, hogy vállalkozásod hogyan segíthet az embereknek termékeid és szolgáltatásaid felfedezésében.

  • Melyik kifejezés írja le a legjobban az általad eladott termékeket (például partikellékek, sütemények vagy lakberendezési tárgyak)?
  • Nevezz meg egy olyan terméket, amelyet árusítasz
  • Nevezz meg egy másik terméktípust, amelyet értékesítesz
  • Melyik a legforgalmasabb szezonod?
error

Tetszett a cikk? Kövessen és ajánlja ismerőseinek is!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn