fbpx

Klingly!

Válaszolunk:

  • Miért hagyjam, hogy vásárlóim tapasztalatot szerezzenek az üzletemről, mielőtt vásárolnak?
  • Hogyan tudhatom meg, hogy mik az ügyfeleim kérdései és problémái?
  • Mit tehetek ügyfeleim problémáinak megoldása érdekében?

Képzeljük el, hogy élelmiszert vásárolsz egy helyi termelői piacon. Megvetted az uborkát, a paradicsomot és a kenyeret. Itt az ideje, hogy vegyél egy kis sajtot.

2 sajtkészítő, Marcsi és Peti, egymás mellett állnak. Hasonló választékot kínálnak, helyi gazdaságokból, összehasonlítható áron. Tulajdonképpen nagyon nehéz különbséget tenni 2 vállalkozás között.

Közelebbről megnézve látható, hogy csak két dolog különbözteti meg az üzleteket: Peti állványának vicces, szójátékra épülő neve van, Marcsi pedig ingyenes kóstolót biztosít. Más dolgod is van még, és üzletet kell választanod. Melyik tényező befolyásolja nagyobb valószínűséggel a választást?

Találjuk ki: Melyik tényező segíti inkább az üzletet?

  • A vicces név, amit Peti talált ki ✖
  • Marcsi ingyenes termékmintái ✓

Noha sokan értékelik a szójátékot, pusztán az üzlet nevéből nem sokat tudnak meg arról a vásárlók, hogy milyen típusú sajtokat szeretnek. Ha biztosítod, hogy az ügyfelek még a vásárlás előtt megkóstolják a sajtot, hozzásegíted őket, hogy biztosak legyenek abban, hogy olyan terméket vásárolnak, amit valóban kedvelnek.

A világ gazdaságának növekedésével az embereknek minden eddiginél nagyobb kínálatból válogatva vásárolhatnak. Tehát, temérdek információt gyűjtenek a vásárlás előtt.

Ez azt jelenti, hogy mielőtt az emberek a termékeidre költenék a pénzüket, meg kell találnod a módját, hogy tapasztalatot szerezzenek a kínálatodról. Ezáltal kapcsolatot építhetnek a márkáddal, és magabiztosak lehetnek: helyesen választották meg, mit vásárolnak.

Ha helyben értékesítesz termékeket és szolgáltatásokat, egyszerűen és közvetlenül tudsz segítséget nyújtani a márka megtapasztalásában. A sajtkészítők ingyenes mintákat oszthatnak, az autókereskedések tesztvezetéseket biztosíthatnak, sőt a vízvezeték-szerelők is fel tudnak ajánlani ingyenes állapotfelmérést.

Mi a helyzet az online üzletekkel?

Mivel sok online vásárló nem tapasztalhatja meg a szolgáltatást fizetés előtt, kreatív módszereket kell kitalálnod, amelyek elősegítik a vásárláshoz szükséges információk magabiztos megszerzését.

Az emberek egyik leggyakoribb kutatási módszere a cégekről írt vélemények elolvasása. Tehát, ki kell aknázni a vélemények erejét.

A vélemények felhasználásának első lépése azok megszerzése. Biztosíts olyan nyilvános tereket az ügyfeleknek, ahol elmondhatják a véleményüket a vállalkozásodról. Lehet a webhelyeden, a Google My Business adatlapodon vagy más fórumon.

Képzeljük el például a Sára Sátrait, egy online vállalkozást, amely kempingfelszerelést árul.

A weboldalán az ügyfelek hosszú véleményeket írhatnak minden termékről, melyeket 1-től 5 csillagig értékelhetnek is.

Bár Sára örül a pozitív értékeléseknek, arra biztatja a vásárlókat, hogy őszinték legyenek. Az emberek hajlamosak bízni olyan véleményekben, amely a jó és a rossz jellemzőket is lefedik. Ráadásul az őszinte értékelések segíthetnek a jövőbeni ügyfeleknek abban, hogy pontosan lássák, mit kapnak és mit nem kapnak az üzletedből.

Vállalkozásodat azonban nem csak az ügyfelek véleményezhetik. Megkérdezhetsz olyan források véleményét is, amelyeket az ügyfelek ismernek, és amelyekben megbíznak.

  • Például az egyes iparágakhoz kapcsolódó blogokban, magazinokban és más médiumokban gyakran vannak olyan alkalmazottak, akik hivatalos véleményeket készítenek.

Ezek a tartalmak több emberhez juttathatják el a termékeidet, valamint erősíthetik vállalkozásod hitelességét.

 

  • Vedd fel a kapcsolatot az iparágban tevékenykedő “influencerekkel” is, mivel a megcélzott ügyfelek valószínűleg adnak a véleményükre.

Sára például felvette a kapcsolatot a YouTube legnagyobb kempingcsatornájával, és felkérte őket, hogy véleményezzék a felszerelését.

 

  • Ismételten, bátorítsd a médiát és az “influencereket”, hogy őszintén értékeljék vállalkozásodat.

A cél, hogy az ügyfelek bízzanak abban, amit felfedeztek a vállalkozásoddal kapcsolatban, és ne gondolják, hogy te fizetsz a pozitív véleményekért.

 

  • A vélemények mellett kutathatod azt is, hogy a potenciális ügyfelek milyen különféle kérdéseket tesznek fel a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Az olyan eszközök, mint a Google Trends, segíthetnek abban, hogy információkat gyűjts arról, amit a potenciális ügyfelek keresnek. Azonban ne csak olyan kérdéseket keress, amelyek az adott vállalatodhoz kapcsolódnak. Nézd meg, milyen problémákat vetnek fel az emberek az egész iparág kontextusában.

 

  • Hasznos megnézni a versenytársak oldalait is, hogy betekintést nyerhess az emberek termékekkel kapcsolatos aggodalmaiba.

Ezután megbizonyosodhatsz arról, hogy vállalkozásod foglalkozik ezekkel a problémákkal.

 

  • Miközben tanulmányozod az emberek mondanivalóját, keress mintákat, hogy megtalálhasd a leggyakoribb problémákat.

Biztosíts e-mailes vagy chates elérhetőséget, így közvetlenül beszélhetnek a problémáikról és tehetik fel kérdéseiket.

Ezek a visszajelzések remélhetőleg átfogó képet adnak az ügyfelek kérdéseiről és aggályairól. A te feladatod tehát olyan tartalmak létrehozása, amelyek megválaszolják azokat.

Sára kutatásai azt mutatják, hogy a legtöbb ember, aki online vásárol sátrat, kíváncsi arra, hogy a termék valóban olyan nagy és vízálló lesz-e, mint azt állítják. Emiatt Sára weboldalán már a sátrak mérete és vízhatlansága is szerepel a termékleírásokban.

Azonban a webhely nem biztos, hogy elűzi az ügyfelek aggályait. Ezért Sára egy vihar idején felállítja egyik sátrát a szabadban, és egy termékvideót forgat benne. Praktikus módja annak, hogy megmutassa: sátrai valóban nagyok és vízállóak.

Sára a nagyszerű minőségre alapozta cégét, és a márka hétköznapi, szimpatikus arculatára. Azért, hogy az emberek ne gondolják, hogy hamis információkat kapnak, a videó lényege nem a profitszerzés. Tehát Sára hiteles, praktikus tartalmat biztosít a vásárlóinak.

Mivel Sára kutatása azt is világossá tette, hogy tipikus vásárlói újoncok a kempingezés világában, videója nem a technikai részletekre összpontosít. Ehelyett létrehozott egy olyan szekciót a webhelyén, ahol a szakértő táborozók is megtalálhatják a számukra releváns, részletes információkat.

Ugyanakkor, Sára tudja, hogy a kempingfelszerelések készítésében rejlik az ereje, nem pedig videós tartalomgyártásban. Nem erőlködik, hanem egyszerű, letisztult és ezáltal szerethető stílusban készíti el a videóját, amivel remélhetőleg segít az ügyfeleknek a magabiztos vásárlásban.

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek ismerjék a vállalkozásodat és megbízzanak benne, tisztában kell lenned a kérdéseikkel és aggályaikkal. Nézzük meg, miket tettél eddig a vásárlói kérdések kielégítéséért.

Miket tettél a vállalkozásod érdekében?

  1. Ügyfeleim nyilvánosan véleményezhetik vállalkozásomat.
  2. Kapcsolatot alakítottam ki az érintett “influencerekkel”.
  3. Kapcsolatba léptem olyan média formátumokkal, ahol véleményezhetik a vállalkozásomat.
  4. Felmértem a vállalkozásommal kapcsolatos vásárlói kereséseket.
  5. Készítettem egy GYIK szekciót a webhelyemhez.
  6. Megtaláltam a módját, hogy az ügyfelek közvetlenül nekem tegyenek fel kérdéseket.

Attól függetlenül, mennyire erős a vállalkozásod, az embereknek olyan értékesítőre van szüksége, akiben megbízhatnak. Nézz át a különböző módszereket, amelyekkel márkád a legsikeresebben eljuthat az emberekhez, és győződj meg, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy magabiztosan vásárolhassanak.

error

Tetszett a cikk? Kövessen és ajánlja ismerőseinek is!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn