fbpx

Klingly!

Ebből a cikkből ki fog derülni, hogy:

  • Mi a márka hitelesség?
  • Miért fontos a vállalkozásodnak?
  • Hogyan tudod kiépíteni a márkahitelességet?
  • Milyen eszközök vannak a kiépítésére?

Képzeld el, hogy van egy új, független cipőmárka. Nevezzük mondjuk Ceglédi Cini Cipőboltjának, ami minden termékét kézzel készíti Cegléden.

 

Hogy új ügyfeleket szerezzen, Ciniék beinvesztáltak némi online hirdetésbe életükben először. De nem biztosak benne, hogyan is kellene tálalni az üzletüket a célközönségüknek. (Plusz egy képzeletbeli pont jár nekik, amiért már tudják, hogy kik az ő célközönségük. 🙂 )

 

Tudják, hogy rendkívül jó minőségű cipőket gyártanak, mostmár “csak” azt kell kitalálniuk, hogy hogyan tűnjenek ki az egyébként elég telített cipő árus piacból.

Melyik tulajdonságát kellene kihangsúlyozni, hogy több terméket tudjanak eladni?

ballet, ballerina, ballet tutu

Ez segíteni fog nekik kitűnni a vetélytársak közül?

  • Minden cipőnket legalább akkora erőbedobással készítjük, mint amekkora a Református Nagytemplomunk.
  • Csizmák már 25.000 forinttól!
  • Minden csizmánk kézzel készült Cegléden, valódi bőrből – magyar alapanyagokból. (Persze, amennyiben a képzeletbeli cipőboltunk tényleg itthonról szerzi az alapanyagot – valótlant semmiképpen ne állítsunk!)

Minél inkább érzik a márka egyediségét, annál valószínűbb, hogy náluk fognak vásárolni. Tehát Ciniéknek arra kellene helyezni a hangsúlyt, hogy kézzel készítik a termékeiket és büszke Ceglédiek – nem szabad csak az árakra és a kínálat szélességére támaszkodni.

A vásárlókat folyamatosan bombázzák reklámokkal, és a legtöbb ember bizalmatlan akkor, amikor megmondják neki, hogy ő mit akar, vagy ha azt érzi, hogy becsapják azért, hogy megvegyen valamit.

A vásárlás egy bizalmas dolog. Az emberek inkább vesznek meg olyan dolgokat amelyek tükrözik az értékeiket és passzolnak az indentitásukhoz. Így tehát meg akarják érteni, hogy kicsoda/micsoda egy márka mielőtt kinyitnánk a pénztárcájukat.

A márkahitelesség (nevezhetjük márkaidentitásnak is) az a gyakorlat, amikor úgy alakítjuk a márkánkat, hogy az megbízhatónak és őszintének tűnjön. (Persze legyen is az, ne csak annak tűnjön. 🙂 ) A hitelesség felállításával sokkal élénkebb történeteket mondhatsz el magadról és a vállalkozásodról, és segít kialakítani a vásárlók hűségét is.

A kulcsfaktorok, amik alapján az emberek mérik a márkád hitelességét a következők:

  • a minőség iránti elkötelezettség
  • őszinteség
  • örökség

Nem kell évtizedekre visszamenő történetednek lenni ahhoz, hogy legyen “örökséged”, de minimum el kell mondanod a márkád történetét úgy, hogy az demonstrálja az értékeidet, és a terméked/szolgáltatásod iránti elkötelezettségedet.

Ezáltal a vásárlók úgy fogják érezni, hogy nemcsak a termékedet vagy szolgáltatásodat veszik meg, hanem vesznek azokból az értékekből is, amiket hirdetsz. Ez az érzése a hitelességnek egy olyan pont lehet, ami miatt a konkurenciáid fölé tudsz emelkedni és segít hűséges vevőbázist kialakítani. (Hasonló, ill. ezzel közel megegyező fogalom a USP, azaz Unique Selling Point, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelen.)

Elkezdheted kiépíteni a márkahitelességedet úgy, hogy létrehozol egy víziós kijelentést – népszerű néven ez kb. a cég “küldetése”. Az egyszerűség kedvéért innentől így fogunk erre a fogalomra hivatkozni.

Kezdheted azzal, hogy megválaszolod ezt a négy alapkérdést:

  1. Miért teszed azt, amit csinálsz?
    Gondolj arra, hogy mi hoz lázba téged, és mi inspirál arra, hogy minőségi munkát adj ki a kezeid közül – természetesen a pénz mellett.
  2. Hogyan készülnek (hogyan lettek kifejlesztve) a termékeid/szolgáltatásaid?
    Gondolkodj el azon, hogy miért különleges az, amit Te csinálsz, és miben más (szerencsés esetben jobb), mint a hozzád hasonló cégeké.
  3. Miért küzd a céged, mivé akar válni?
    Hogyan akarsz hatni a világra?
    Mi a vállalkozásod végső célja? (Csak úgy mellékesen: milyen szép is a magyar nyelv: vállal valamit (ergo ígéretet tesz, elhatározza magát) -> vállalkozás.)
  4. Mivel nem ért egyet a márkád?
    Van bármilyen etikailag kifogásolt, megtagadott dolog, ami befolyásolja a munkád? Mit csinálnak más cégek, amit Te sose tennél? Van olyan termék/szolgáltatás, amit Te sosem árulnál? Miért nem?

Használd a válaszaidat, hogy megalkosd a küldetésed fő állítását. Olyan legyen, ami megragadja azt, hogy miről is szól a márkád és miért küzd, mi akar lenni.

Győződj meg róla, hogy ez az üzenet jelen van az egész marketingedben, és utalj rá vissza az új kampányoknál is.

Például a Google küldetése szabadfordításban: “Rendszerezni a világ információit és univerzálisan elérhetővé és hasznossá tenni.”

Ez az egyszerű mondat megragadja a lényegét annak, amiről a cég szól és amiért létezik.

A mi küldetésünk:

Miért fontos, hogy egyszerű legyen? Nem feltétlenül fontos, de ez a mondás rávilágít egy fontos tanulságra: Ha nem tudsz valamit elmagyarázni úgy, hogy egy ötéves gyerek is megértse, akkor te sem érted azt igazán. 🙂

A küldetésedet használva, mint vezetőt kezd el építeni a márkád hitelességét a célpiacodon. Fókuszálj erre a négy kulcsaspektusra:

  • Narratíva
    Ez a központi története annak, hogy honnan jött a márkád és mit jelképez, képvisel. Érdemes tartalmaznia azt, hogyan lett megalapítva a vállakozásod, és, hogy miért nem csak a profit érdekel Téged, továbbá, hogy milyen különleges tradícióid vannak.
  • Előnyök
    Emeld ki a terméked/szolgáltatásod előnyeit. Magyarázd el mit nyernek ha Téged választanak.
  • Különbségek
    Az előnyök mellett érdemes hangsúlyozni azt is, hogy mi az ami megkülönböztet Téged a hozzád hasonló cégektől.
  • Szenvedély
    Közvetítsd azt is, hogy miért a szenvedélyed az, amit csinálsz. Ha megmutatod, hogy mennyit invesztáltál már a márkádba és a termékeidbe/szolgáltatásaidba, akkor ezzel a vásárlókat is arra ösztönzöd, hogy szenvedélyesek legyenek a Te márkád iránt.

Tartsd fenn és finomítsd a márkád hitelességét azzal, hogy folyamatosan kiemeled a fenti négy attribútumot minden marketing csatornán. A weboldaladon, közösségi média oldalaidon, fizetett hirdetésekben és bárhol máshol ahol a közönséged találkozhat a márkáddal.

Időbe és energiába fog telni, amíg kifejleszted a márkahitelességedet, de kezd el most (ha még nem tetted) azzal, hogy leírsz egy egyszerű mondatot a küldetésedről.

Jól hangzik? Kezdjük!

Melyik évben alapítottad a márkád? __________

Hol alapítottad a márkád? _________

Mi a márkád neve?___________

Milyen típusú termékeket/szolgáltatásokat értékesítesz? ___________

Mi a márkád egyedi (készítési) eljárása/valami, amit csak Te tudsz megcsinálni? _____________

Íme egy példamondat a fentiek alapján:

_(2018)__ ban alapítva _(Mezőkövesden)_, a _(Hgmarketing)_ csinál/készít magas minőségű _(szövegírást)_ azáltal, hogy _(komplex tartalom marketinget kínál)_.

És végül felsorolunk néhány konkrét eszközt/módszert, amelyekkel segítenek a márkahitelességed kiépítésében és fenntartásában. Nem kell óriási dolgokra gondolni, valószínűleg a legtöbbről már Te is hallottál, illetve magad is élsz némelyikkel.

A lényeg, hogy folyamatos és konzisztens legyen az, amiket csinálsz.

Íme, néhány példa:

  • Személyes beszélgetés, kapcsolattartás
    Az élő szó (reméljük) sosem fog kimenni a divatból. Ezzel a módszerrel lehet a legjobban elmagyarázni azt, hogy mi is az, amit csinálsz. Fontos, hogy vásárlás után legyen kapcsolattartás is, ha máshogy nem legalább emailen keresztül.
  • Telefon
    Ez tulajdonképpen lehetne az előző pont egy alpontja is. Egy fokkal gyengébb eszköz, mint a személyes találkozó, ám még így is rendkívül hasznos eszköz, hiszen az ideje mindenkinek véges.
  • Egységes arculati kép
    Ez vonatkozik a teljes vállalati kommunikációra: logó, színvilág, beszédstílus, szövegstílus, az iroda/üzlethelyiség kialakítása, stb.
  • Szövegírás
    Fontos a rendszeres és minőségi, az arculati képbe beleillő céges szövegírás alkalmazása. Ez lehet blogbejegyzés, PR cikk, de lehet akár “csak” az, hogy heti szinten posztolsz vállalkozásodhoz köthető érdekes és informatív tartalmakat a Facebook és/vagy egyéb közösségi média oldaladra.
  • Videó
    A marketing videók rendkívüli népszerűségre tettek szert az közösségi média oldalak előretörésének köszönhetően. Te se szalaszd el a lehetőséget, hogy a már meglévő célközönségedhez ezzel a rendkívül figyelemfelkeltő módszerrel szólj. Különösen jól alkalmazható új célközönségek bevonzására is.
  • Minden egyéb
    Minden egyéb tevékenység ide tartozik a felsoroltakon kívül, ami arra irányul, hogy képviseld a cégedet. Az öltözködésed, a viselkedésed, az autó, amit vezetsz, stb. mind-mind jelzi, hogy Te milyen vállalkozást futtatsz, és azt milyen sikeresen futtatod.

Hát, röviden ennyi. Reméljük tudtunk Neked segíteni a márkád hitelességének kidolgozásában, finomításában. Sok sikert a továbbiakban, ha kérdésed merült fel keress minket bizalommal!

A Te sikered a mi garanciánk!

error

Tetszett a cikk? Kövessen és ajánlja ismerőseinek is!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn