fbpx

Klingly!

Blogírás

A Klingly! Marketing segít az online jelenléted tökéletesítésében!

Ki ne hallott volna már a blogírásról, mint a céges weboldal egyik nélkülözhetetlen alkotóeleméről?

Nem számít, hogy milyen iparágban dolgozol, mekkora a céged, vagy, hogy mennyi ideje kezdted el a vállalkozásodat…

…ha profi weboldalt akarsz, amiből ténylegesen bevételed is lesz, akkor a blogírás egy olyan lépcsőfok, amit nem lehet kihagyni a sikerhez vezető emelkedőn!

Egyből a közepébe akarsz vágni? Tudd meg, hogy miért nélkülözhetetlen a blogírás a céged számára!

Blogot írni mindenki tud.”  – hangzik el gyakran ez a sztereotip kijelentés. Valljuk be: van igazság alapja, hiszen főzni is mindenki tud és mindenki meg tud tanulni elkészíteni egy levest vagy főételt, ám a minősége valószínűleg nem olyan lesz, mintha egy michelin csillagos étteremben fogyasztottuk volna el az aznapi ebédünket. 🙂

Én jobban ismerem a saját iparágamat, ezért én sokkal jobb blogbejegyzéseket tudok írni, mint egy külsős.” – csendül így a másik örök mantra sokak szájából. Természetesen ebben is van igazság, hiszen alap esetben Neked, mint szakmabelinek jobban is kell ismerni a saját iparágadat, ergo tartalmilag valóban jobb posztokat tudhat írni az, aki saját magának írja a céges blogját. 

De tegyük fel magunknak a kérdést! Minden más egyéb aspektusból is jobban tudnám magamnak megírni a blogbejegyzéseket?

Például:

  • Ismeresem teljes mértékben a helyesírási szabályokat?

  • Tudom, hogy mit lehet és mit nem lehet írni? (Mi minősül plágiumnak vagy egyéb törvénysértésnek?)

  • Tudom, hogy hogyan tegyem közzé a tartalmat, hogy az el is jusson a releváns emberekhez?

  • Van arra időm, hogy folyamatosan új tartalmakat gyártsak?

  • Van elég kreatív vénám, hogy ne legyenek sablonosak a bejegyzések, hogy az olvasó élvezze is az olvasási tevékenységet, tehát, hogy tényleg végig is olvassa az írást? (Ami persze elengedhetetlen feltétele annak, hogy a blogolás tényleg hatásos legyen, vagyis, hogy valamilyen interakcióba lépjen az olvasó a céggel, pl. vásárlás, hírlevél feliratkozás, érdeklődés, stb.)

  • Akarok folyamatosan ezzel foglalkozni? Akarom követni a SEO és egyéb online marketing trendeket, hogy az írásaim illeszkedjenek a folyamatosan megújuló, fejlődő tartalomgyártásnak?

  • Biztos, hogy ezzel tudom a leghasznosabban eltölteni a drága időmet, amit egyébként a cégem fejlesztésére is költhetnék?

  • És a lista végtelen…

Ha hosszútávban gondolkodsz, akkor Neked is azonnal létre kell hoznod egy céges blogot, vagy megfelelő módon menedzselni a már meglévőt! (Ha pedig nem hosszútávban gondolod a céged fenntartását, akkor ez nem neked való, ne is olvass tovább!)

 

Nem fogok itt belemenni a divatos SalesFunnelek és egyéb online marketing eszköztárak sokaságába, amikkel egy weboldal látogatókat nyerhet – az alapkőnek a blognak kell lennie, mégpedig a lentebbi okok miatt (nem sorrend):

 

Tehát az okok:

Bloggal a több bevételért!
Szervezd ki, hogy több időd maradhasson a saját cégedre! 100%

 

  • Megtalálhatóság az interneten

    • Minden nap újabb és újabb weboldalak születnek Magyarországon is, aminek az a következménye, hogy egy egyszerű statikus weboldallal (olyannal, amit egyszer létrehoztak és utána soha nem nyúltak hozzá) már labdába sem rúghatsz. Nem beszélve a Google találati listán való előkelő helyezésről, csak, hogy egy példát említsek az előnyök között.

  • Presztízs & szakértői státusz növelés 

    • Több okból kifolyólag választhatnak pont Téged a potenciális vásárlóid/ügyfeleid, de ami biztos: ha valaki tényleg szakértő, annak híre megy és akkor egyre többen fognak Téged választani. Persze az embereket nem árt emlékeztetni, hogy miért is hívnak Téged mások szakértőnek! 🙂 A blog pedig az egyik legelegánsabb módja annak, hogy a nagyvilág elé tárd tudásodat, értékrendedet és mindazt, amiből kiderül, hogy miért vagy szakértő, vagyis, hogy miért kell, hogy téged válasszanak!

  • Friss hírek, aktualitások megosztása könnyedén

    • Persze ezek megosztására ott van a közösségi média is, de ha például egy csokorba akarod szedni a díjaidat, elért eredményeidet vagy bármi mást, akkor erre a célra érdemesebb a blogot, mint közvetítő médiumot használni (amit aztán persze megoszthatsz a közösségi média oldalaidon.)

  • Márkahang növelése

    • A márkahangod az, ahogyan közvetíted az üzenetedet a vásárlóid/megrendelőid felé. Tehát ez nem a termékleírás. Ez tulajdonképpen annak fizikai megvalósulása, ahogyan Te saját magadat látod és ahogyan az emberek felé kommunikálod magadat és azt amit árulsz, legyen az fizikai termék vagy szolgáltatás. A blogokban ennek kell megjelennie (és úgy általában az egész weboldaladon és minden más kommunikációs online-offline csatornáidon.) A márkahangról bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz.

  • Megoszthatod a világgal a gondolataidat

    • Ha Te extrovertált vagy, akkor plusz pont a blognak, hogy itt szabadjára engedheted magadat és leírhatod azt, hogy Te hogyan látod a dolgokat, vagy hogy Te hogyan csináltál valamit a saját vállalkozásodban. Ez lehet egy sikersztori, de lehet az ellentéte is, amikor azt írod le, hogy valamit elbaltáztál és tanultál belőle valamit. A lehetőségeknek csak a tárhelyed mérete szab határt! 🙂

  • Extra hirdetési platformot hozol létre

    • Biztosan ismerős a “vásárlók terelése” kifejezés, amit gyakran használunk az online marketingben. (Ha mégsem ismered röviden annyi a lényege, hogy a különböző csatornákról pl. Facebook, Google, hírlevél, stb. egy általad választott helyre menjenek -pl. a Te weboldalad egy adott aloldalára-  linkeken keresztül az emberek, ahol az általad kívánt célt fogják megvalósítani, ami lehet pl. kérdőív kitöltés, vásárlás vagy csak nemes egyszerűséggel egy cikk elolvasása.)
      Terelni viszont csak valahova lehet az embereket, egy ilyen hely pedig lehet például a blogod is. Amit fontos leszögezni, hogy ennek csak akkor van értelme, ha a blogodon olyan tartalmat találnak az emberek, ami leköti őket és érdekes annyira, hogy rászánják a drága idejüket a tartalom elolvasására. De még ez sem elég; tenni kell bele olyan elemeket, amelyek segítenek megtartani az olvasót, hogy rendszeres olvasó legyen és/vagy vásárló. Ehhez kell a szakértői tudás!

  • Növeled a weboldalad értékét

    • Nem utolsó sorban egy blog nagyban növeli a weboldalad eszmei és tényleges (pénzbeli) értékét is (pl. egy esetleges cégeladás esetén).

Kérj ajánlatot, hogy a Te blogod is végre pénzt termeljen!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn