fbpx

Klingly!

Weboldal készítés

A Klingly! Marketing segít az online jelenléted tökéletesítésében!

Milyen alapokon érdemes nyugodni céges weboldaladnak?

Figyelem az alábbiak nem sorrendet alkotnak, hanem egyformán fontos tényezői egy sikeres, bevételt termelő weboldalnak!

Sales és konverzió

Design

Tartalom

Használhatóság

Funkciók, technika

Online marketing

Folyamatos technikai fejlesztés

Első ránézésre

macbook, iphone, ipad

Az első benyomás nevéből adódóan csak egyszer történhet meg. Ha ezzel nem sikerül megfelelő képet kialakítani a weboldalunkról, akkor azt nagyon nehéz lesz javítani. Az internet felgyorsult világában az első benyomás kb. 2-5 mp alatt megy végbe. Tehát az első 5 másodpercben kell megfogni a látogatót. Az első benyomást ilyen módon érdemes elemezni:

  • Oldalbetöltődés sebessége (ha ez több mint 2 másodperc már ki is alakult egy vélemény)
  • Szín- és formavilág
  • Figyelemfelkeltő szöveg
  • Megfogja-e valami a szemet?

Célok és konverziók

Ha sikeres vállalkozást akarsz, akkor a weboldaladnak is kell, hogy legyen célja!

Muszáj tudnod, hogy pontosan mit kell tegyen a látogató ahhoz, hogy elérd ezt a célt (vagy célokat). Ezeket a célokat nevezzük konverziós céloknak.

Ha pedig megvalósulnak, akkor lesz belőlük konverzió. Egy weboldalnak több célja is lehet, sőt kell is, hogy több legyen, és nem árt, ha ezekkel a célokkal a látogató is tisztában van (általában).

Gondolj csak bele: ha a látogató nem tudja, hogy mit csinál, akkor, hogy várhatod el, hogy megcsinálja a „kérésedet”?

Példák konverzióra

Online vásárlás, rendelés

Kapcsolati űrlap kitöltése

Regisztrálás (pl. előfizetésre)

Feliratkozás (pl. hírlevélre)

Facebook oldal like-olása

Telefonhívás

Csalitermék letöltése

Célcsoport meghatározása

old, stone, steps

Gyakori hiba, hogy a weboldal megrendelője a saját ízlésvilágához igazítja a weboldal kinézetét és funkcióit, ám ezt mindenképp el kell kerülni! Ugyanis általában nem a weboldal tulajdonosa a termék/szolgáltatás célcsoportja, hanem azok a látogatók, akik a terméket/szolgáltatást keresik! Minden weboldalnak van célcsoportja – akihez szól az oldal – ezeknél az embereknél tudja a legjobb eredményeket elérni, vagyis náluk konvertál a legjobban.

Tehát a lényeg, hogy a weboldal elkészítése előtt ismerjük meg a kívánt célközönséget, és úgy készítsük el a weboldalt és úgy fejlesszük az oldalt a későbbiekben is.

 

Mi a két leggyakoribb design hiba a weboldalaknál?

*         Nincs design koncepció

Ez a tipikus „jól van az úgy – csak legyen végre valami” hozzáállás, amikor hasraütés szerűen összeraknak egy weboldalt. Gyakori, hogy megbíznak a cégek egy informatikust vagy jóbarátot, aki valamennyire konyít a weboldalkészítéshez, de mivel nem ez a szakmája, ezért nem az elvárt minőséget kapják.

*         Öncélú design

Van, aki nem tud engedni a ’48-ból és ezért teljesen a saját elképzelési szerint akarja megcsináltatni a weboldalt. Ez csak az estek kis százalékában hoz jó eredményt, még akkor is, ha tényleg profi készítette el az oldalt. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy a designt próbálja kiszolgálni a cél és nem fordítva.

Megjelenés és Design

Érdemes újra, külön kitérni ezekre, ugyanis ma már elengedhetetlen az, hogy egy weboldal ne csak „tudja, amit kell”, hanem a szemnek is kívánatos legyen. Ne csak linkek halmaza legyen, amikkel navigálni lehet egyik menüpontból a másikba, hanem adjon egy olyan felhasználói élményt, ami miatt a vásárlás után is visszajön a látogató és szívesen megmutatja az ismerőseinek a weboldalt.

A design a teljes konverziós folyamat alatt fontos elem. De fontos, hogy ne ez vigye a hátán a weboldalt, ez csupán a célt szolgálja.

ballet, ballerina, ballet tutu

Mi a két leggyakoribb design hiba a weboldalaknál?

*         Nincs design koncepció

Ez a tipikus „jól van az úgy – csak legyen végre valami” hozzáállás, amikor hasraütés szerűen összeraknak egy weboldalt. Gyakori, hogy megbíznak a cégek egy informatikust vagy jóbarátot, aki valamennyire konyít a weboldalkészítéshez, de mivel nem ez a szakmája, ezért nem az elvárt minőséget kapják.

*         Öncélú design

Van, aki nem tud engedni a ’48-ból és ezért teljesen a saját elképzelési szerint akarja megcsináltatni a weboldalt. Ez csak az estek kis százalékában hoz jó eredményt, még akkor is, ha tényleg profi készítette el az oldalt. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy a designt próbálja kiszolgálni a cél és nem fordítva.

Ha sikeres vállalkozást akarsz, akkor a weboldaladnak is kell, hogy legyen célja!

Muszáj tudnod, hogy pontosan mit kell tegyen a látogató ahhoz, hogy elérd ezt a célt (vagy célokat). Ezeket a célokat nevezzük konverziós céloknak.

Ha pedig megvalósulnak, akkor lesz belőlük konverzió. Egy weboldalnak több célja is lehet, sőt kell is, hogy több legyen, és nem árt, ha ezekkel a célokkal a látogató is tisztában van (általában).

Gondolj csak bele: ha a látogató nem tudja, hogy mit csinál, akkor, hogy várhatod el, hogy megcsinálja a „kérésedet”?

A weboldal tartalma

A kinézet nagyon fontos, de nem e miatt fognak vásárolni az emberek, hanem a weboldal tartalma miatt. 2021-ban már akkora a reklámzaj, hogy gyakorlatilag csak a kifogásolhatatlan, minőségi és releváns tartalom tudja megfogni a vevőket. A legtöbb ember nagyon hamar rájön, ha át akarják őt vágni (az interneten is), ezért fontos a hiteles tartalom a weboldalon, hogy a saját hitelességünket is fenntartsuk!

Így lehet a legbiztosabb módon visszatérő látogatókat, majd ügyfeleket szerezni.

Néhány tipp:

–          Csak az igazat írjuk le (magunkról és a szolgáltatásról/termékről)

–          Ne állítsunk olyat, amit nem tudunk betartani, mert így romboljuk a saját hitelességünket (pl. ne ígérjünk egy napos kiszállítást, ha csak 3 nap alatt tudjuk kivinni)

–          Lehetőleg saját fotókat/videókat használjunk, ezzel is növelve a bizalmat azzal, hogy felvállaljuk magunkat

cyber security, recruitment, professional

Felhasználói élmény és Webergonómia

A webergonómia tulajdonképpen maga a felhasználói kényelem, amit a látogató a weboldal „nézegetése” során tapasztal. Sok minden beletartozik, például az oldal átláthatósága, navigálhatóság a menüpontok között, linkszerkezet, képek és egyéb design elemek mérete és elhelyezése és még rengeteg más dolog.

Ez a rész nagyon lényeges, hiszen jellemző az emberekre, hogy nem akarnak sok időt tölteni olyasmivel, amiből nincs hasznuk, így inkább a könnyebb megoldásokat kutatják, ergo, ha a te weboldalad túl bonyolult, vagy bizonyos dolgok nem egyértelműek, akkor bezárják az oldalt és keresnek egy egyszerűbbet – te pedig sosem látod őket viszont.

Vegyünk egy egyszerű példát: ha te egy megrendelési űrlapot akarsz kitöltetni valakivel, akkor a lehető legkevesebb információt kell elkérni tőlük, és egyből lényegre törően érdemes végig vezetni az embereket a vásárlási folyamaton, nem pedig úton-útfélen különböző extra ajánlatokkal, felugró ablakokkal és számtalan egyéb – a vásárlástól elterelő – helyzetet teremteni nekik.

Reszponzivitás (Eszközfüggetlen megjelenés)

Ma már szinte minden korosztály használ okostelefont. Ha azt mondod az embereknek, hogy nézzék meg a weboldaladat, akkor nagy valószínűséggel először a telefonjukon fogják megnézni. Azt viszont érdemes tudni, hogy nem egyformán jelenik meg egy nagy képernyőn és egy kisméretű telefonkijelzőn a weboldalad – azt külön be kell állítani (sokszor még programozni is), hogy a felhasználói élmény megmaradjon a telefonon is.

A weboldal programozása, programozási hibák

A programozási hibáról annyit érdemes tudni, hogy mindig is lesznek a weboldalon, már csak azért is, mert olyan gyorsan fejlődik ez az iparág, hogy amelyik rendszer pár éve még jónak számított az ma már elavult. (pl. nincs hozzá frissítés, ami miatt a számítógépes vírusok melegágya lesz).

Egyes weboldal motorok és programozási nyelvek kikoptak és ezeket már javítani sem érdemes vagy akár nem is lehet. Ilyen például a Drupal vagy a Flash.

Éppen ezért egy weboldal sosem mondható 100%-osnak, sajnos időnként javítani, fejleszteni kell és folyamatosan frissíteni.

A Klingly! Marketing segít az online jelenléted tökéletesítésében!

Vedd fel velünk a kapcsolatot MOST! – hogy holnap már hatékonyabb, több bevételt termelő weboldal tulajdonosa legyél!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn