fbpx

Klingly!

Ebből a cikkünkből kiderül, hogy:

  • Miért van szükséged közösségi média stratégiára?
  • Mire kellene gondolnod, amikor posztolsz?
  • Hogyan határozd meg a (márka)hangodat?

A közösségi médiát üzleti célra használni nagyon egyszerű – gondolnánk. Csak posztolsz, terjeszted az igét és vársz az új ügyfelekre.

Természetesen ennél azért többről van szó. Minden egyes posztod, amit megosztasz része kellene, hogy legyen a közösségi média stratégiádnak.

A példa kedvéért csináljunk egy új street food éttermet, ami gluténmentes és tejmentes ételeket árul, elsősorban mondjuk pizzát. Egyből beizzítunk néhány közösségi média platformot, hogy reklámozzuk az ételeinket, elkezdünk posztolni és már alig várjuk, hogy jöjjenek a követők. De hogyan lehetünk biztosak abban, hogy tényleg segítik-e a posztjaink az üzletünket?

burger, food, cheese

Nézzük meg!

  1. Nyitási akciók! Gyere be hozzánk – glutén és tejmentes ételek!
  2. Felhívás az összes *a városod neve* paleósnak! Küldj nekünk fotókat a pizza evő kalandjaidról és nyerhetsz egy ingyen paleo sütit! #paleo #egészség #glutenfree #streetfood #nyeremény

Reméljük Te is a “B” választ használnád. Tudniillik a közösségi média…közösségi. 🙂 A hashtag növeli a konverziót, valamint ha egyszerre vagy informatív és megközelíthető az a követői hűséget is növeli. Ez pedig megosztásokat, reposztokat és/vagy hozzászólásokat generál, ami pedig még több követőt vonzz be. És ez a közösségi média igazi ereje!

Egy jól működtetett közösségi média felületet fenntartani ahhoz lehet hasonlítani, mint amikor egy vacsora partiban vagy házigazda: A Te feladatod, hogy a beszélgetés könnyed, folyamatos és szórakoztató legyen, miközben egy barátságos és befogadó légkört hozol létre.

Házigazdának lenni nem egyszerű: kell egy szilárd terv, nyitott elme és folytonos figyelem a vendégek kívánságainak teljesítésére. Ugyanez igaz egy hatékony közösségi média oldal kezelésére is.

A NÉGY DOLOG, AMIRE FIGYELNEK KELL, ha közösségi média oldalt menedzselsz:

  1. Márkahang
  2. Tartalom
  3. Időzítés
  4. Beszélgetés

Nézzük meg mind a négyet részletesebben!

  1. Márkahang

Érdemes a hangodat és a jelenlétedet a célközönséged köré építeni (formálni). Ehhez meg kell ismerned őket.

  • Milyen dolgok érdeklik őket?
  • Hol élnek?
  • Mit csinálnak?
  • Milyen helyeket, közösségi média oldalakat, stb. látogatnak meg?

Leegyszerűsítve: ha megismered a célközönségedet, akkor megtalálod a hangodat is. Ha megtalálod a hangodat, akkor eléred a célközönségedet.

  1. Tartalom

Gondolj úgy a tartalmaidra, mintha azok a házad bútorai lennének. A Te ízlésedet kellene sugározniuk, beszélgetés kezdeményező hatásuknak kellene, hogy legyen és tartania kellene egy következetes stílust.

Továbbá a tartalmaid hatására az embereknek kényelemben kellene érezni magukat. A közösségi média lényege, hogy az emberek kommunikáljanak veled, és jól érezzék magukat a jelenlétedben.

Ez azt jelenti, hogy ne csak arra használd a közösségi médiát, hogy eladd magadat vagy a termékeidet. Használd arra, hogy elmondd a történetedet, kapcsolódj az emberekhez és érzelmeket fejezz ki.

  • Vidd be az embereket a céged színfalai mögé, ossz meg képeket, híreket, újdonságokat és eseményeket, posztolj “hogyan csináld” írásokat/videókat.
  • Kérd az embereket, hogy mondják el a véleményüket,
  • emlékezz meg az ünnepekről, születésnapokról és különleges alkalmakról.

Ezek mind segíthetnek építeni az vásárlói bizalmat.

  1. Időzítés

Vékony a határvonal a célközönséged lekötése és túlterhelése között. Ezért nagyon fontos az időzítés a közösségi médiában.

Néha belefér egy-egy menetrenden kívüli vagy két egymás utáni bejegyzés, de mindig figyel oda az egyensúlyra. Ne bombázd szét az embereket a tartalmaiddal, de a teljes csend sem jó, nyilvánvalóan.

Napi egy vagy kettő poszt minden közösségi média platformodon jó kezdésnek, abban az időpontban kitéve, amikor a célközönségedet a legaktívabb, de később mindenképp igazodj hozzájuk (folyamatosan figyeld a változásokat). Ez az időpont – visszatérve a képzeletbeli paleo éttermünkhöz – például akkor van, amikor visszajöttek a reggeli futásból, vagy ebéd időben, amikor az íróasztalnál eszik az ebédjüket.

  1. Beszélgetés

Végül, emlékezz arra, hogy a beszélgetésnek nem csak rólad kell szólnia. Ismerd meg a célközönségedet – ők a fókuszcsoportod. Kérdezz tőlük, kezdeményezz beszélgetést, válaszolj.

Nyugodtan adj nekik egy kis kezdőlökést valami CTA-val (call-to-action, vagyis valamilyen cselekvésre való felhívás). Például:

  • kérd tőlük, hogy töltsenek fel egy releváns fotót,
  • osszanak meg egy oda kapcsolódó történetet
  • küldd el nekik a weboldaladat, amikor valamilyen akciót hirdetsz,

Igen, akár eladásra is lehet használni a közösségi médiát. Nyilván ezen 2019-ben már egy vállalkozó sem lepődik meg (legalábbis reméljük) – viszont itt jön a bökkenő, amit sokan nem értenek: hogy ők miért nem tudnak eladni a közösségi médián keresztül?

A legtöbb esetben ez a fő oka, hogy ők csak eladni akarnak ott és mást nem. Pedig először szórakoztatni, lekötni, oktatni, stb. kell az embereket és csak utána jöhet a sales. (Lehet találkoztál már egy-két kivétellel, akik enélkül is tudnak eladni, vagy akár Te magad is ide tartozol, ám mára már olyan sokan használják hirdetésre ezeket a platformokat, hogy egy erős közösség nélkül a cégek nagy részének esélye sincs eladni itt, főleg ha egy kis marketing büdzsével rendelkező cégről van szó.)

Pro Tipp!

A legjobb dolog a közösségi médiában, hogy közvetlenül kapcsolatba léphetsz szinte bárkivel! Bloggerekkel, szakértőkkel, de akár még a hírességek is csak pár gombnyomásra vannak tőled. Lépj kapcsolatba velük, hogy megnöveld a jelenlétedet! És, ha valaki ír rólad, akkor mindenképp oszd meg és jelöld meg őket a posztban.

Nézzünk meg egy NAGY példát! Hogyan használta a General Electric (GE) a közösségi médiát, hogy átformálja az üzletét.

A GE arra használta a közösségi médiát, hogy megváltoztassa a márkáját arról, hogy csak annyit jelentsen, hogy “készülékek”, arra, hogy ezt jelentse: “innovációt hozó”, “technológia az elmének”.

Először meghatározták a célközönségüket: olyan emberek, akik előrelátóak, innovatívak és az egészségben, valamint a közlekedésben érdekeltek, továbbá foglalkoztatja őket a városuk infrastruktúrája. Hogy elérje ezeket az embereket, a GE kidolgozott egy játékos, mégis oktató márkahangot.

Posztjaiban a GE a figyelmet megragadó képeket, videókat, linkeket és kérdéseket használt. Például megosztottak olyan képet, ahol a tudósaik robotokon dolgoztak éppen, ami megmutatta a technikai és emberi oldalát is a cégnek.

A GE tartalmai mindig három témát érintettek:

  • végső előnyök: hogyan segítettek a GE termékei egy jobb világot építeni
  • a dolgozóik
  • sikertörténetek: hogy érintette az emberek életét egy-egy GE innováció

Azzal, hogy egy erős, állandó hangot használtak, és, hogy nem csak a termékeikről szóltak a közösségi média posztjaik, a GE tartalmai egy világszintű beszélgetéssé váltak.

Most, hogy már megtanultad, hogy mi kell a közösségi média jelenléthez, elkezdheted meghatározni a márkahangodat.

Segítünk:

  1. Mi a céged neve?
  2. Válassz ki két melléknevet, ami a legjobban illik a márkádhoz! (Pl. vicces/egészséges/ stb.)
  3. Milyen iparágban vagy?
  4. Írd le a célközönségedet 2 szóban!
  5. Hogyan szeretnéd, hogy a célközönséged lásson Téged?
  • barátként
  • tanárként
  • szakértőként
  • tanácsadóként/kalauzként
error

Tetszett a cikk? Kövessen és ajánlja ismerőseinek is!

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn